Cześć

W dzisiejszym ćwiczeniu języka Scratch spróbujemy wykonać grę, która polega na zbieraniu owoców do koszyka. Uczymy się oprogramować ruch koszyka oraz zdarzenia polegające na odpowiednim ustawieniu koszyka

Jeżeli to wasze pierwsze zetknięcie z językiem Scratch, to poniżej znajduje się lista wpisów, które mogą ułatwić rozpoczęcie pracy:

Przypominam też o darmowym kursie Scratcha, gdzie możemy zapoznać się z całym językiem

Część I

W części pierwszej przygotowujemy podstawową konstrukcję naszego programu. Przygotowaliśmy elementy graficzne oraz zaprogramowaliśmy ruch koszyka.

Część II

Część druga to już ruch jabłek i zliczanie punktów.

Chcesz zgłębić wiedzę z języka Scratch lub ugruntować podstawy?

Jeżeli któryś z tych tematów jest dla Ciebie ciekawy to przypominam o dwóch bardzo popularnych kursach

Podsumowanie

To na tyle w tym ćwiczeniu z programowania w języku Scratch. Podsumowując – mamy grę, która polega na zbieraniu jabłek do koszyka.

W rezultacie tworzenia tego projektu powstał skrypt, który można zobaczyć tutaj.

Dziękuję za zainteresowanie lekcją i powodzenia w kolejnych eksperymentach.

Pozdrawiam

Tomek Cieślar

Scratch – zbieramy owoce
Tagi:    

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

%d bloggers like this: