
Cześć
W dzisiejszym ćwiczeniu języka Scratch łączymy elementy programowania, rysowania i matematyki.
Postaramy się przygotować figurę, która w pętli rysuje coraz większe figury geometryczne. Będziemy też sterować jego parametrami, aby przybierać różne kształty oraz różną długość boków.
Jeżeli to wasze pierwsze zetknięcie z językiem Scratch, to poniżej znajduje się lista wpisów, które mogą ułatwić rozpoczęcie pracy:
Przypominam też o darmowym kursie Scratcha, gdzie możemy zapoznać się z całym językiem
Rozwiązanie
Cały projekt podzielony jest na kilka elementów aby był bardziej zrozumiały i czytelny. Dodatkowo wprowadzamy zmienne odpowiedzialne za sterowaniem efektem końcowym.
Chcesz zgłębić wiedzę z języka Scratch lub ugruntować podstawy?
Jeżeli któryś z tych tematów jest dla Ciebie ciekawy to przypominam o dwóch bardzo popularnych kursach
Podsumowanie
To na tyle w tym ćwiczeniu z programowania w języku Scratch. W rezultacie tworzenia tego projektu powstał skrypt, który można zobaczyć tutaj.
Dziękuję za zainteresowanie lekcją i powodzenia w kolejnych eksperymentach.
Pozdrawiam
Tomek Cieślar
PingbackPodsumowanie tygodnia - Szkoła Młodego Programisty