Cześć

W dzisiejszym ćwiczeniu języka Scratch spróbujemy narysować rozetę. Dla urozmaicenia będziemy sterować takimi zmiennymi jak wielkość rozety, liczba powtarzających sie elementów czy kąt. Uczymy się pracować z funkcjami matematycznymi, zmiennymi oraz podstawowymi zdarzeniami.

Jeżeli to wasze pierwsze zetknięcie z językiem Scratch, to poniżej znajduje się lista wpisów, które mogą ułatwić rozpoczęcie pracy:

Przypominam też o darmowym kursie Scratcha, gdzie możemy zapoznać się z całym językiem

Część I

W części pierwszej przygotowujemy podstawową konstrukcję naszej grafiki. Przygotujemy też podstawową logikę oraz wprowadzimy zmienne.

Część II

Część druga to już dodanie samego rysowania oraz dopieszczenie grafiki.

Chcesz zgłębić wiedzę z języka Scratch lub ugruntować podstawy?

Jeżeli któryś z tych tematów jest dla Ciebie ciekawy to przypominam o dwóch bardzo popularnych kursach

Podsumowanie

To na tyle w tym ćwiczeniu z programowania w języku Scratch. Podsumowując – mamy pierwszą wersje naszej narysowanej rozety wraz z usprawnieniami dzięki którym będzie nam łatwiej zmieniać ją w przyszłości

W rezultacie tworzenia tego projektu powstał skrypt, który można zobaczyć tutaj.

Dziękuję za zainteresowanie lekcją i powodzenia w kolejnych eksperymentach.

Pozdrawiam

Tomek Cieślar

Scratch – Rozeta
Tagi:    

Komentarz do “Scratch – Rozeta

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: