Cześć

W dzisiejszym ćwiczeniu języka Scratch łączymy elementy programowania, rysowania i matematyki.

Postaramy się przygotować figurę, która przypomina naszyjnik. Będziemy też sterować jego parametrami, aby przybierać różne kształty.

Jeżeli to wasze pierwsze zetknięcie z językiem Scratch, to poniżej znajduje się lista wpisów, które mogą ułatwić rozpoczęcie pracy:

Przypominam też o darmowym kursie Scratcha, gdzie możemy zapoznać się z całym językiem

Rozwiązanie

Cały projekt podzielony jest na trzy moduły aby nasz kod był bardziej czytelny. Dodatkowo wprowadzamy zmienne odpowiedzialne za wielkość trójkątów oraz ich liczbę.

Chcesz zgłębić wiedzę z języka Scratch lub ugruntować podstawy?

Jeżeli któryś z tych tematów jest dla Ciebie ciekawy to przypominam o dwóch bardzo popularnych kursach

Podsumowanie

To na tyle w tym ćwiczeniu z programowania w języku Scratch. W rezultacie tworzenia tego projektu powstał skrypt, który można zobaczyć tutaj.

Dziękuję za zainteresowanie lekcją i powodzenia w kolejnych eksperymentach.

Pozdrawiam

Tomek Cieślar

Scratch – naszyjnik
Tagi:    

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: