Cześć

W dzisiejszym ćwiczeniu języka Scratch spróbujemy wykonać grę, która polega na zgadywaniu z jakiego drzewa pochodzi wyświetlany liść. Uczymy się pracować z plikami graficznymi, listami i zmiennymi losowymi.

Jeżeli to wasze pierwsze zetknięcie z językiem Scratch, to poniżej znajduje się lista wpisów, które mogą ułatwić rozpoczęcie pracy:

Przypominam też o darmowym kursie Scratcha, gdzie możemy zapoznać się z całym językiem

Część I

W części pierwszej przygotowujemy podstawową konstrukcję naszego programu. Przygotowaliśmy elementy graficzne oraz wprowadzamy podstawowe zmienne.

Potrzebne pliki:

Część II

Część druga to już mechanika całej gry.

Chcesz zgłębić wiedzę z języka Scratch lub ugruntować podstawy?

Jeżeli któryś z tych tematów jest dla Ciebie ciekawy to przypominam o dwóch bardzo popularnych kursach

Podsumowanie

To na tyle w tym ćwiczeniu z programowania w języku Scratch. Podsumowując – mamy grę, która polega na zgadywaniu z jakiego drzewa pochodzą wyświetlane liście.

W rezultacie tworzenia tego projektu powstał skrypt, który można zobaczyć tutaj.

Dziękuję za zainteresowanie lekcją i powodzenia w kolejnych eksperymentach.

Pozdrawiam

Tomek Cieślar

Scratch – jakie to drzewo?
Tagi:    

Komentarz do “Scratch – jakie to drzewo?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

%d bloggers like this: