Cześć

W dzisiejszym ćwiczeniu języka Scratch spróbujemy wykonać armatę (lub coś co będzie ją przypominać) i na zasadach strzału będziemy starać się zbić balony w czasie ich wznoszenia się w górę.

Jeżeli to wasze pierwsze zetknięcie z językiem Scratch, to poniżej znajduje się lista wpisów, które mogą ułatwić rozpoczęcie pracy:

Aby jeszcze bardziej zrozumieć przykład zastosowanego tutaj ruchu, myślę że fajnym uzupełnieniem całego ćwiczenia jest wpis poświęcony fizyce i rzutowi ukośnemu, który znajduje się tutaj.

Przypominam też o darmowym kursie Scratcha, gdzie możemy zapoznać się z całym językiem

Część I

W części pierwszej skupimy się na lecących elementach. To mogą być na przykład – balony. Kolejne balony działają na zasadzie klonów, które w momencie osiągnięcia górnej granicy planszy już przestają się wzbijać.

Część II

Po tym jak przygotowaliśmy ruch balonów, czas skupić się na armacie lub innym elemencie, dzięki któremu możemy strzelać.

Chcesz zgłębić wiedzę z języka Scratch lub ugruntować podstawy?

Jeżeli któryś z tych tematów jest dla Ciebie ciekawy to przypominam o dwóch bardzo popularnych kursach

Część III

Ponieważ mamy już wszystkie elementy przygotowane, czas skupić się na tym właściwym ruchu.

Podsumowanie

To na tyle w tym ćwiczeniu z programowania w języku Scratch. Podsumowując – mamy armatę, którą możemy zbijać nadlatujące balony.

W rezultacie tworzenia tego projektu, powstał skrypt, który można zobaczyć tutaj.

Dziękuję za zainteresowanie lekcją i powodzenia w kolejnych eksperymentach.

Pozdrawiam

Tomek Cieślar

Scratch – Strzelająca armata
Tagi:    

Komentarz do “Scratch – Strzelająca armata

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

%d bloggers like this: