Cześć

W dzisiejszym ćwiczeniu języka Scratch spróbujemy wykonać program, który ułatwi nam naukę angielskiego.  Głównym bohaterem będzie pingwin, który poruszając się po ekranie będzie wskazywał kolejne owoce i ich angielskie odpowiedniki

Jeżeli to wasze pierwsze zetknięcie z językiem Scratch, to poniżej znajduje się lista wpisów, które mogą ułatwić rozpoczęcie pracy:

Przypominam też o darmowym kursie Scratcha, gdzie możemy zapoznać się z całym językiem

Część I

W części pierwszej przygotowujemy podstawową konstrukcję naszego programu. Wprowadzamy wszystkie elementy graficzne i przygotujemy sobie podstawy do dalszego tworzenia.

Część II

Część druga to już praca nad ruchem naszego pingwina.

Część III

W części trzeciej spinamy wszystko w całość, tak aby pingwin poruszając się mógł wskazywać nazwy owoców.

Chcesz zgłębić wiedzę z języka Scratch lub ugruntować podstawy?

Jeżeli któryś z tych tematów jest dla Ciebie ciekawy to przypominam o dwóch bardzo popularnych kursach

Podsumowanie

To na tyle w tym ćwiczeniu z programowania w języku Scratch. Podsumowując – mamy bohatera, który poruszając się po ekranie wskazuje nam owoce i ich angielskie nazwy. Owoce mogą być zastąpione innymi przedmiotami i tym samym możemy rozwijać nasz program dalej.

W rezultacie tworzenia tego projektu powstał skrypt, który można zobaczyć tutaj.

Dziękuję za zainteresowanie lekcją i powodzenia w kolejnych eksperymentach.

Pozdrawiam

Tomek Cieślar

Scratch – angielski z pingwinem
Tagi:    

Komentarzy do 5 thoughts on “Scratch – angielski z pingwinem

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

%d bloggers like this: