W dzisiejszej lekcji z programowania w języku Python wprowadzamy tworzenie efektu graficznego za pomocą kodowania – czas na perspektywę

Przypominam też o darmowym kursie Pythona, gdzie możemy zapoznać się z całym językiem na podstawowym poziomie. Jest to o tyle istotne że pozwoli wam z łatwością przyswoić materiał pokazany we wpisie

Szablon projektu

W filmie poniżej pokazuje jak skonstruować szablon, który możemy użyć do różnych mniej lub bardziej skomplikowanych grafik.

Funkcja rekurencyjna i rysowanie

W części tej głównie należy zwrócić uwagę na użycie funkcji rekurencyjnej, czyli funkcji, która w swoim ciele zawiera samą siebie. Wyjaśnienie można znaleźć tutaj a praktyczny przykład w filmie poniżej.

Chcesz zgłębić wiedzę z języka Python lub ugruntować podstawy?

Jeżeli któryś z tych tematów jest dla Ciebie ciekawy to przypominam o trzech bardzo popularnych kursach

Podsumowanie

To na tyle w tym ćwiczeniu z programowania. Podsumowując – mamy perspektywę przygotowaną za pomocą funkcji rekurencyjnej.

W rezultacie tworzenia tego projektu, powstał skrypt, który można zobaczyć poniżej:

Dziękuję za zainteresowanie lekcją i powodzenia w kolejnych eksperymentach.

Pozdrawiam

Tomek Cieślar

Python: gry i eksperymenty naukowe: #8 (pygame)
Tagi:    

Komentarz do “Python: gry i eksperymenty naukowe: #8 (pygame)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

%d bloggers like this: