Cześć,

dzisiejszy wpis kończy tygodniową serię postów, gdzie tworzymy naszą pierwszą matematyczną grę. Jeżeli dopiero zaczynacie to warto sobie przypomnieć lekcję pierwszą która znajduje się tutaj oraz lekcję drugą, którą można podglądnąć sobie tutaj.

Efekt pracy dzisiejszego ćwiczenia można zobaczyć poniżej.

efekt cwiczenia

Krok 1. – Wybór rodzaju działania matematycznego

czesc pierwsza

Chcemy aby na początku gracz wybrał, jakie działanie chce wykonać (Na przykład: możemy skrótowo użyć: +,-,*, / podobnie jak rozszeżonych nazw, czyli dodawanie, odejmowanie itd.

Reasumując tą część, cała reszta pozostaje bez zmian, ale pamiętajmy o odpowiednim umiejscowieniu odpowiednich bloczków. Np: błędne wstawienie bloczka zapytania o działanie poza bloczek zawsze spowoduje, ze duszek zapyta tylko raz o typ działania.

Krok 2. – Wykonaywanie różnych działań

czesc druga

W zależności jakie działanie zostanie wybrane musimy wykonać blok dla każdej z możliwości, dlatego…

Ten blok należy przekopiować, odpowiednio zmieniając działanie matematyczne. Uwaga: nie zapomnij o zmianie odpowiednich bloczków odpowiedzialnych za wykonywanie obliczeń.

Podsumowanie

To na tyle w tym ćwiczeniu z programowania w języku Scratch. Podsumowując – oprogramowaliśmy dzisiaj grę matematyczną i możemy rywalizować z komputerem. Całość można zobaczyć tutaj. Można wykonywać różne działania matematyczne, ale dodatkowo spróbujcie się zastanowić jak miał by wyglądać skrypt gdybyśmy chcieli robić wyliczenia na zakresie wybranym przez nas (np: podajemy, że chcemy dodawać od 1 do 100).

Dziękuję za zainteresowanie lekcją i powodzenia w kolejnych eksperymentach.

Pozdrawiam

Tomek Cieślar

Gra Kalkulator – część 3
Tagi:                        

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

%d bloggers like this: