W ćwiczeniu tym narysujemy prosty kwadrat. Efekt działania programu znajduje się poniżej
Krok 1. Nowy projekt
Jeżeli chcemy stworzyć nowy projekt a jeszcze tego nie robiliśmy, zerknijcie proszę tutaj
Krok 2. Dodanie narzędzi do rysowania
Aby móc rysować musimy mieć dostępne klocki, które nam na to pozwalają a mianowicie narzędzie „pióro” .
Jeżeli go nie widzimy, musimy go dodać używając przycisku „dodaj rozszerzenie” a następnie wybranie narzędzia „pióro”
Krok 3. Rysowanie figury
Chcemy aby nasz rysunek narysował się w chwili gdy naciśniemy zieloną flagę, dlatego naszym pierwszym klockiem będzie
. Następnie na naszej planszy musimy przyłożyć pisak dostępny z narzędzi „pisak”
Rysowanie kwadratu to tak naprawdę przesunięcie duszka kotka o dowolną liczbę kroków (u nas przyjmiemy 100) a następnie obrócenie go o 90 stopni.
Musimy powtórzyć tą operację 4 razy otrzymując poniższy zbiór bloczków
Działanie programu można zobaczyć także pod linkiem: https://scratch.mit.edu/projects/317876461/
Dziękuję i zapraszam do przeglądnięcia kolejnych przykładów.
PingbackFigury geometryczne – Szkoła Młodego Programisty
PingbackFigury geometryczne II – Szkoła Młodego Programisty
PingbackKomponujemy – część III - Szkoła Młodego Programisty
PingbackKomponujemy - część II - Szkoła Młodego Programisty
PingbackKomponujemy - część I - Szkoła Młodego Programisty
PingbackAstronomia - Część II - Szkoła Młodego Programisty
PingbackChemia - Część I - Szkoła Młodego Programisty
PingbackGenetyka - Część I - Szkoła Młodego Programisty
PingbackMatematyka – Część II - Szkoła Młodego Programisty
PingbackMatematyka – Część III - Szkoła Młodego Programisty
PingbackScratch - Strzelająca armata - Szkoła Młodego Programisty
PingbackScratch - jakie to drzewo? - Szkoła Młodego Programisty
PingbackScratch - jakie to województwo? - Szkoła Młodego Programisty
PingbackScratch - Figury - Szkoła Młodego Programisty